FAQ


  • Kan ik een piercing laten zetten bij Swallow Ink?

 

  • Can I get a piercing at Swallow Ink Tattoo?
  • We zijn een tattoo studio en zetten geen piercings!

 

  • We are a tattoo studio, we don't do piercings!


 

  • Hoe oud moet je zijn om bij jullie een tattoo te laten zetten?








  • From what age can I get tattooed?

 

  • Wij hanteren een minimumleeftijd van 18 jaar, ongeacht de Nederlands wet- en regelgeving. (Geen uitzonderingen, ID verplicht). De ervaring leert dat je op een te jonge leeftijd meestal nog geen verstandige keuzes maakt voor de rest van je leven. Bovendien kan het resultaat na enige jaren behoorlijk tegenvallen als je nog niet uitgegroeid bent tijdens het aanbrengen van de tattoo.

 

  • Despite the rules of the Dutch health department we don't tattoo persons under the age of 18. No exceptions, photo ID required!


  • Zijn jullie in het bezit van alle benodigde vergunningen?




  • Are you in possession of all required permits?
  • Onze studio werkt conform de richtlijnen van het LCHV (Landelijk Centrum voor Hygiëne en Veiligheid) en is in het bezit van de benodigde vergunning 'veilig tatoeëren en piercen' uitgegeven door het ministerie van VWS.

  • Our studio works in accordance with the Dutch 'LCHV' (National Center of Hygiene Safety) regulations and are in possession of the required permit 'Safe tattooing and piercing' issued by the Dutch government.


  • Mogen er kinderen naar binnen in de studio?


  • Are children allowed inside the studio?
  • Kinderen worden, mits rustig, toegelaten in de studio's. Houdt er alstublieft rekening mee dat een tattoo studio geen speelplaats maar een serieuze werkomgeving is!

  • Provided that they are calm we do allow children inside our studios. Please keep in mind that a tattoo studio is a serious work environment, not a playground.


  • Hebben jullie WIFI?


  • Do you have a WIFI network?
  • In de studio is WIFI beschikbaar, vraag naar het wachtwoord.

  • The studio offers WIFI, ask for the password.


  • Mag ik mijn hond of ander huisdier meenemen?


  • Are pets allowed inside the studios?
  • Dieren zijn niet toegestaan in de studio's. Geleide- en hulphonden zijn, uitsluitend na overleg, wel toegestaan.

  • Animals are not allowed inside the studio's. Guide- and help-dogs are allowed after consulting the studio first.


  • Verkopen jullie ook cadeaubonnen?







  • Do you sell gift cards?
  • Ja onze studio verkoopt ook cadeaubonnen en zijn tegen ieder gewenst bedrag te verkrijgen. Cadeaubonnen hebben een geldigheidsduur van 6 maanden en zijn niet inwisselbaar voor contanten. Uitsluitend na overleg is het mogelijk de duur met nog eens 6 maanden te verlengen. Bij het online aanschaffen van een cadeaubon brengen we (€1,95/Nederland en €4,95/Europa) administratie- en verzendkosten in rekening.

  • Yes we do! They can be purchased for any amount, are valid for 6 months and are non-refundable. When purchasing a gift card online a handling- and sending-fee (€1,95/Netherlands and €4,95/Europe) applies.


  • Is een aanbetaling echt noodzakelijk als ik een afspraak wil maken?










  • Is a deposit really necessary?
  • Bij het maken/bevestigen van een afspraak, ook consult afspraken, wordt altijd een aanbetaling gevraagd. Wanneer er meerdere sessies zijn ingepland wordt de aanbetaling verrekend bij de laatste sessie.

    Indien er na 12 maanden na een consult afspraak niets meer vernomen is en er geen afspraak gepland is komt de gedane aanbetaling te vervallen.

    Gedane aanbetalingen worden in geen enkel geval geretourneerd.

  • When booking/confirming an appointment a deposit is required. When more sessions are needed to complete the tattoo the deposit will be abstracted from the total amount at the last session.

    If no appointment is booked and no contact is made after 12 months after paying the deposit the deposit will no longer be valid.

    Deposits are non-refundable, no exceptions!


  • Kan ik mijn (aan)betaling ook per bank voldoen en kan er in de studio gepind worden?












  • Can I pay my deposit by bank and can I use a credit or debit card at the studios?
  • Onze studio's bieden de mogelijkheid via mail een afspraak te plannen en de aanbetaling elektronisch te voldoen. Vermeld a.u.b. altijd het opgegeven referentienummer bij de betaling.

    In de studio's worden uitsluitend contante betalingen geaccepteerd, uiteraard is het mogelijk voor aanvang van de afspraak het totaalbedrag elektronisch te voldoen.

    Geaccepteerde betaalmethodes zijn:
    Visa, Mastercard, Ideal, Mistercash, KBC en reguliere bankoverschrijving.


  • Deposits can be payed electronically through the web-page, please always use the reference number provided.

    At the studios we only accept cash payments, of course the full amount can be payed in advance through the web-page.

    Accepted methods of payment are: Visa, Mastercard, Ideal, Mistercash, KBC & regular bank transfer.


  • Is langskomen voor een afspraak echt nodig?




  • Do I have to come to the studio to book an appointment?
  • Het is in veel gevallen mogelijk via mail een afspraak te plannen en de (aan)betaling elektronisch te voldoen.
    (Let wel, in sommige gevallen is het noodzakelijk eerst langs de studio te komen voor een consult).

  • In most cases it is possible to book an appointment through e-mail, specially for clients outside the Netherlands. Sometimes a consultation prior to the actual tattoo appointment is needed.


  • Kunnen gemaakte afspraken verzet worden?










  • Can I reschedule my appointment?
  • Wij verzoeken iedereen het verzetten van afspraken minimaal 5 werkdagen voor aanvang door te geven.

    Gedane aanbetalingen worden in geen enkel geval geretourneerd! Uiteraard is het mogelijk afspraken voor (on)bepaalde tijd te verzetten.

    Bij te laat verzetten of afzeggen van een afspraak kan er geen aanspraak meer gemaakt worden op de gedane aanbetaling.

  • If you find it necessary to reschedule your appointment we kindly ask you to do so at least 5 workdays prior to the appointment.

    Deposits are non-refundable, when rescheduling an appointment too late or cancellation of the appointment the deposit is no longer valid.

extra Info


Gelieve eerst aandacht voor het volgende alvorens contact op te nemen:
Please take notice before contacting us:
 

Alle inkomende mail wordt verwerkt in een team, wij verzoeken iedereen daarom vriendelijk eerder gevoerd mailcontact mee te zenden of de 'reply' knop te gebruiken.
All incoming emails are processed in a team, we kindly request you to send previous mail contact along or use the 'reply' button.


Exclusief voor Internationale cliënten bieden wij een gratis shuttle service aan van/naar ieder dichtbij gelegen treinstation en/of vliegveld. Indien gebruik van deze service wenselijk is gelieve eerst reisgegevens te overleggen.
For International clients we offer a free shuttle service from/to any nearby train station or airport. Please send us your travel itinerary if this service is needed.


Bij het maken/bevestigen van een afspraak wordt altijd een aanbetaling gevraagd. Wanneer er meerdere sessies zijn ingepland wordt de aanbetaling verrekend bij de laatste sessie.
When booking/confirming an appointment, including consultation appointments a deposit is required. When there are multiple sessions needed the deposit will be subtracted from the total amount after the last session. If there is no appointment booked within 12 months after the consultation appointment the deposit is no longer valid and can not be used again.


Onze studio biedt de mogelijkheid via mail een afspraak te plannen en de aanbetaling elektronisch te voldoen. Vermeld a.u.b. altijd het opgegeven referentienummer bij de betaling.
It is possible to book an appointment online and pay the deposit through bank or credit card. Please always use the reference number as provided.


Gedane aanbetalingen worden in geen enkel geval geretourneerd! Uiteraard is het mogelijk afspraken voor (on)bepaalde tijd te verzetten. Bij te laat verzetten of afzeggen van een afspraak kan er geen aanspraak meer gemaakt worden op gedane aanbetalingen.
Payed deposits are non refundable! Appointments can be rescheduled for (un)determined time. In case of cancellation or reschedule too late deposits can not be claimed.


Cadeaubonnen hebben een geldigheidsduur van 6 maanden en zijn niet inwisselbaar voor contanten. Uitsluitend na overleg is het mogelijk de duur met nog eens 6 maanden te verlengen.
Gift cards can be purchased for the amount of your choice, are valid for 6 months and are non refundable. Only after approval there is a possibility to expand the validation with 6 more months. When purchasing a gift card online we charge €1,95/Netherlands en €4,95/Europe for shipping and handling.


Indien er na 12 maanden na een (consult) afspraak niets meer vernomen is en er geen afspraak gepland is komt de gedane aanbetaling te vervallen.
When booking/confirming an appointment, including consultation appointments a deposit is required. When there are multiple sessions needed the deposit will be subtracted from the total amount after the last session. If there is no appointment booked within 12 months after the consultation appointment the deposit is no longer valid and can not be used again.


In de studio worden uitsluitend contante betalingen geaccepteerd, uiteraard is het mogelijk voor aanvang van de afspraak het totaalbedrag elektronisch te voldoen. Geaccepteerde betaalmethodes zijn: Visa, Mastercard, Ideal, Mistercash, KBC en reguliere bankoverschrijving.
At the studio we accept cash only. The total amount can be prepaid through bank transfer or credit card. Accepted methods of payment are: Visa, Mastercard, Ideal, Mistercash, KBC and regular bank transfer.


Op alle producten, leveringen en diensten zijn onze algemene voorwaarden van toepassing welke onderaan deze pagina te vinden zijn.
On all products, supplies and services our terms and conditions apply which can be found on the bottom of this page (Dutch).
These terms and conditions include 'Information about the risk of tattooing' and 'aftercare instructions' determent by the Dutch health organization LCHV.